Żyjemy w czasach ogromnej konkurencji rynkowej. Z jednej strony po pierwszym roku zostaje jedynie jedna z dziesięciu nowo założonych firm. Z drugiej strony jednak widzimy, że tych firm jest od groma i każda woli zarabiać. Giganci nawet niszczą płotki i jeżeli ktoś nie ma głowy na karku, to rywalizacja szybko go zje. W świetle takich faktów pozycjonowanie staje się de facto potężnym narzędziem, które ma możliwość zadecydować o być albo nie być danej firmy.
Czy opłaca się pozycjonować?
Rzetelna firma pozycjonerska nie obieca Ci gruszek na wierzbie. Ona nie powie, że za miesiąc staniesz się królem internetu. O ile tak mówi, to kłamie. Linkowanie, jak i cały proces pozycjonowania, nie jest statycznym działaniem, a bardzo płynnym. Nasze działania nie są oderwane od działań konkurencji. Możemy pozycjonować, ale firmy konkurencyjne również to robią. Możemy być najlepsi, ale ktoś przyjdzie po nas i również będzie świetny. Efekty nie ukazują się zaraz i nie w tym samym momencie również powalają na kolana. Dlatego również administratorzy stron mogą się obawiać, że wydatek na pozycjonowanie to strata pieniędzy. Zdarza się i tak, ale nie wolno generalizować. Stratę można zanotować jedynie wtedy, kiedy pozycjonerzy nie wykonują świetnie swojej pracy.
W sytuacji, kiedy znają się na tym, co robią i robią to bardzo dobrze, to efekty prędzej czy w przyszłości się pojawią i ze stuprocentową pewnością będą zyskowne. Wydatki trzeba ponieść i nie ma w tym nic dziwnego. Nie ma nic za darmo. Ale w tym przypadku każde wydane pieniądze są inwestycją, w pewnych sytuacjach nawet na lata.
Czy muszę pozycjonować swą stronę?
Odpowiedź jest prosta: nie, nie powinieneś. Jeżeli działasz w niszowej branży, a sprzedaż Cię całkowicie satysfakcjonuje, to SEO nie jest Ci do niczego potrzebne. Jednakże w życiu każdego przedsiębiorcy przychodzi taki moment, kiedy chce więcej i lepiej. Zwiększenie zysków jest możliwe tylko poprzez pozyskanie nowych klientów, a internet jest ich nieprzebranym źródłem. W takim kontekście pozycjonowanie nie tyle przydaje się, co jest dosłownie nieodzowne. Nie trzeba od razu podpisywać umowy na usługi, czasami wystarczy sklep SEO, w którym raz na jakiś czas można kupić stosowny pakiet usług.
Zobacz także: sklep z usługami seo.